Μαθήματα

Ελληνική Γλώσσα

Σκοπός της γλωσσικής διδασκαλίας στο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. είναι η ανάπτυξη της ικανότητας των μαθητών να χειρίζονται με επάρκεια και αυτοπεποίθηση, υπεύθυνα και δημιουργικά τον προφορικό και γραπτό λόγο και η ενδυνάμωση της επικοινωνιακής ικανότητας και συναισθηματικής ανάπτυξης με τελικό στόχο την κοινωνική προσαρμογή και την αυτονομία. 

 

Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή

Ο σκοπός του μαθήματος της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής για τους μαθητές/τριες των Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) είναι η γνώση του ρόλου τους ως πολιτών, η κατανόηση και άσκηση των δικαιωµάτων και των υποχρεώσεών τους στην καθημερινή ζωή εντός και εκτός του σχολείου, για την επιτυχή κοινωνική προσαρμογή τους και την μελλοντική ένταξη και ενεργό συμμετοχή τους στην κοινωνική και οικονομική ζωή. Από κοινού με τα άλλα μαθήματα τα οποία διδάσκονται στα ΕΕΕΕΚ καθώς και τις ποικίλες δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα στη σχολική κοινότητα όπως η Επαγγελματική Εκπαίδευση (Εργαστήριο), η Εργοθεραπεία, οι Κοινωνικές ∆εξιότητες, ο Επαγγελματικός Προσανατολισμός, η Φυσική Αγωγή, η Αγωγή Υγείας, η Αγωγή του Καταναλωτή, η Κυκλοφοριακή Αγωγή, η Περιβαλλοντική Αγωγή επιτελείται η αξιοποίηση του δυναμικού των μαθητών, η καλλιέργεια και ανάπτυξη γνώσεων, δεξιοτήτων συμπεριφοράς, και θετικών στάσεων που καθιστούν τους μαθητές ικανούς να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις, τα προβλήματα και τις προκλήσεις της ζωής τους στο στενό και ευρύτερο κοινωνικό και φυσικό περιβάλλον.

 

Μαθηματικά

Πρώτιστος στόχος και σκοπός της διδασκαλίας της διδασκαλίας των Μαθηματικών στα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ είναι η κοινωνική προσαρμογή - ένταξη και η αυτονομία του μαθητή κατά το μέγιστο βαθμό των δυνατοτήτων και ικανοτήτων του.

Τα Μαθηματικά καθιστούν το μαθητή ικανό να εμπλακεί σε κοινωνικές διεργασίες και δραστηριότητες γιατί:

• Είναι απαραίτητα στην καθημερινή ζωή.

• Απαιτούν την ενεργητική συμμετοχή των μαθητών.

• Αναπτύσσουν την παρατηρητικότητα, την προσοχή και την επιμονή.

• Ασκούν το μαθητή στις λογικές διεργασίες, στη μεθοδική σκέψη και στην εφαρμογή των προτεινόμενων λύσεων.

• Ενισχύεται η συναισθηματική σταθερότητα και η θετική στάση των μαθητών στα Μαθηματικά καθώς, με τη δυνατότητα εξατομίκευσης στο επίπεδο καθενός, μειώνεται η αποτυχία που έχουν εισπράξει στα προηγούμενα σχολικά πλαίσια. 

Πληροφορική

Βασικός σκοπός του μαθήματος της πληροφορικής στα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. είναι να αποκτήσουν οι μαθητές μία σφαιρική αντίληψη των λειτουργιών του Η/Υ σε βάθος, ανάλογο με τις ιδιαίτερες δυνατότητές τους και σε εύρος όσο το δυνατόν μεγαλύτερο. Να αποκτήσουν δεξιότητες και γνώσεις χειρισμού προγραμμάτων γενικού χαρακτήρα αλλά και να ενδυναμώσουν την μεθοδικότητά τους.

Οι μαθητές πρέπει να μάθουν να χρησιμοποιούν τους Η/Υ σαν εργασιακό εργαλείο, να επικοινωνούν, να αναζητούν πληροφορίες και να γνωρίζουν βασικές αρχές σχετικά με την τεχνολογία και την αρχιτεκτονική τους. Είναι σημαντικό να μάθουν να αξιοποιούν τις δυνατότητες των Η/Υ πάνω στην ειδικότητά τους, πάντα στο μέτρο των δυνατοτήτων τους. Επιβάλλεται ακόμα να γνωρίσουν τρόπους για την αναζήτηση πληροφοριών ώστε να έχουν την δυνατότητα πρόσβασης σε νέες πηγές γνώσης. Εξίσου σημαντική είναι η κατάκτηση βασικών πρακτικών γνώσεων και δεξιοτήτων όπως και η δυνατότητα αντίληψης των νέων δυνατοτήτων προς όφελος της επαγγελματικής εξέλιξης αλλά και για την βελτίωση της αποδοτικότητας. Παράλληλα η συμβολή στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησής τους θα λειτουργήσει εποικοδομητικά στην διαδικασία ενσωμάτωσής τους στο κοινωνικό σύνολο, σαν ισότιμα μέλη.

 

Εικαστικά

Ο Γενικός σκοπός της διδασκαλίας των Εικαστικών στα Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) είναι να γνωρίσει ο μαθητής τις Εικαστικές τέχνες και να εμβαθύνει σ’ αυτές μέσα από την ευρύτερη δυνατή εργαστηριακή δραστηριότητα έρευνας και δημιουργίας εικαστικών έργων, αλλά και μέσα από τη γνώση και την κατανόηση της Τέχνης, ώστε να καλλιεργήσει ο μαθητής την προσωπική του αισθητική έκφραση και ευαισθησία του ωραίου στη φύση και στη ζωή ως δημιουργός και ως θεατής.

 

Μουσική

Το ∆ΕΠΠΣ βασίζεται στη βιωματική προσέγγιση των μουσικών εννοιών. Oι μουσικές δραστηριότητες μέσω των οποίων επιτυγχάνεται η κατάκτηση γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων έχουν χαρακτήρα ενεργητικό, βιωματικό, συμμετοχικό. Σκοπός της μουσικής αγωγής είναι η οικοδόμηση της προσωπικής ταυτότητας, η καλλιέργεια της δημιουργικότητας και η ετοιμασία για την κοινωνική ζωή.

Η μουσική στο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. σκοπεύει στην καλλιέργεια της αισθητικής ικανότητας και ευαισθησίας, στην ανάπτυξη της κατανόησης και απόλαυσης της μουσικής και στην απελευθέρωση της δημιουργικής ικανότητας των παιδιών. Όλα αυτά θα αναπτυχθούν μέσα από την ενεργητική ακρόαση, τις δραστηριότητες μουσικής δημιουργίας και εκτέλεσης.

 

Αυτόνομη ∆ιαβίωση

Ο γενικός σκοπός της διδασκαλίας της Αυτόνομης ∆ιαβίωσης στα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ είναι ο εκπαιδευόμενος να καλλιεργήσει όλες τις δυνατές και αναδυόμενες δεξιότητες σε τέτοιο βαθμό ώστε να μπορεί να αυτονομηθεί (αυτενεργώντας ή καθοδηγούμενος) και να προετοιμαστεί για την κατάκτηση τεχνικών δεξιοτήτων και επαγγελματικής συνείδησης.

Ειδικότερα με το μάθημα επιδιώκεται να καλλιεργηθεί:

  • Η ανάπτυξη συγκεκριμένων δραστηριοτήτων για να ανταποκρίνεται στις δραστηριότητες
  • Η εκμάθηση των κανόνων ασφάλειας και υγιεινής
  • Η πλήρης οργάνωση δραστηριότητας
  • Η κινητοποίηση και η ενεργός συμμετοχή των εκπαιδευομένων
  • Η κατάκτηση όλων των απαιτουμένων τεχνικών δεξιοτήτων προκειμένου ο μαθητής να αναπτύξει και να κατακτήσει την αυτονομία και την κοινωνικότητά του.

 

Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός

Η προσπάθεια του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού στα Ε. Ε. Ε. Ε. Κ. πρέπει να επικεντρώνεται στη σταδιακή ανάπτυξη και κοινωνική προσαρμογή του ατόμου και στη διαμόρφωση μιας κατ’ αρχήν, όσο το δυνατόν, πληρέστερης γνώσης των διαφόρων πλευρών του εαυτού και στο επίπεδο που αυτή είναι εφικτή, στην ανάπτυξη μιας όσο το δυνατό πιο θετικής αυτοαντίληψης, στην ανάπτυξη ενός υγιούς συστήματος αξιών κοινωνικών και επαγγελματικών, στη γνωριμία με το περιβάλλον (εκπαιδευτικό, κοινωνικό, επαγγελματικό, διοικητικό κ.λ.π.), στην ανάπτυξη της αίσθησης της ομάδας, στην άσκηση σε ομαδικές δραστηριότητες, στην απόκτηση βασικών δεξιοτήτων ζωής και στην ωρίμανση.

 

Εργαστήριο Κηπουρικής

Σκοπός της διδασκαλίας του εργαστηρίου της Κηπουρικής είναι η κοινωνικοποίηση του ατόμου, η ανάπτυξη δεξιοτήτων και ικανοτήτων του μαθητή με σκοπό να γνωρίσει την αρμονική σχέση ανθρώπου – φύσης καθώς και τις αλληλεπιδράσεις στο οικοσύστημα.

Αυτό θα συμβάλλει στην ολόπλευρη και αρμονική ανάπτυξη των ψυχικών και σωματικών δυνάμεων του μαθητή με ειδικές ανάγκες, έτσι ώστε να εξελιχθεί σε μία ολοκληρωμένη προσωπικότητα και ισότιμο μέλος της κοινωνίας.

 

Προσαρμοσμένη Φυσική Αγωγή

Ο σκοπός της Προσαρμοσμένης Φυσικής Αγωγής (ΠΦΑ) είναι ίδιος με αυτόν της Φυσικής Αγωγής (ΦΑ) στην υποχρεωτική εκπαίδευση και συμβάλλει κατά προτεραιότητα στη σωματική ανάπτυξη των μαθητών. Παράλληλα βοηθάει στην ψυχική και πνευματική τους καλλιέργεια, καθώς και στην αρμονική ένταξή τους στην κοινωνία.

Προτεραιότητα έχει η ανάπτυξη των κινητικών δεξιοτήτων των μαθητών και μέσω αυτών η καλλιέργεια των φυσικών τους ικανοτήτων, καθώς και η ενίσχυση της υγείας τους.